Klienti
a pacienti sedmi nemocnic Krajské zdravotní se mohou obracet se svými podněty,
žádostmi, stížnostmi nebo poděkováními, na nemocničního ombudsmana Krajské
zdravotní, a.s. Kontaktovat je možné písemně - dopisem: Sociální péče 3316/12A, 401 13, Ústí nad Labem, emailem či telefonicky.
Posláním nemocničního ombudsmana je přispět jednak
k lepší kvalitě zdravotnických služeb a poskytované zdravotní péče ale
také ke zlepšení vztahů mezi pacienty a zdravotníky.
Prostřednictvím nemocničního ombudsmana je také možné
zaslat či předávat pochvaly, ocenění a poděkování pro nemocnice KZ, a.s.
Nemocniční ombudsman řeší nejen stížnosti a podněty
klientů, pacientů či jejich zástupců nebo zmocněnců, ale také pomáhá
zaměstnancům nemocnic KZ, a.s.
Ve své činnosti je nemocniční ombudsman nezávislý, je
však v bezprostředním kontaktu s kompetentními zástupci nemocnic i s
vedením společnosti.
Nemocniční ombudsman má pravomoc provádět vlastní
šetření ve sporech mezi stěžovateli a pracovníky Krajské zdravotní, a.
s. Nemá sice právní prostředky, jimiž by do činností, proti nimž konkrétní
stížnosti či podání směřuje, mohl přímo zasahovat, ale jeho stanoviska jsou
vedoucími pracovníky Krajské zdravotní, a. s. vnímána.
Nemocniční ombudsman má také možnost navrhovat vedení
společnosti přezkoumání interních předpisů vztahujících se k činnosti
společnosti, včetně navrhování změn a úprav těchto předpisů.
Osobní schůzka s ombudsmanem KZ, a. s. je možná po
předchozím telefonickém objednání prostřednictvím Kanceláře nemocničního
ombudsmana.
Kancelář ombudsmana je umístěna v prostorách Oddělení
zákaznického centra (budova A) v Masarykově nemocnici v Ústí nad
Labem a v ostatních nemocnicích (Děčín, Teplice, Most, Chomutov,
Litoměřice a Rumburk) v prostorách sekretariátů ředitelů uvedených
nemocnic.